Friday, December 7, 2012

Single. Again.

Lama dah tak lepak dengan Bond. Jadi bila lepak dengan dia memang ambil masa seharian. Sambil layan internet dan minum shake kat cafe tempat dia kerja, dia sengih-sengih bagitahu aku yang dia single balik. Baru dua minggu. Terkejut jugak aku.

Menurut Bond, dia terasa penatnya bercinta dengan isteri orang. Sakit hati. Aku senyum aje, sambil suruh dia cari girlfriend lain. Malas nak bahan dia, tak elok.

Sempat juga aku makan dengan Bond dan ex girlfriend dia petang tu. Hotel tempat kerja ex girfriend Bond dekat dengan cafe tempat Bond kerja. Aku tak pernah jumpa ex girlfriend dia ni. Tengok gambar adalah. Boleh tahan jugak lawanya, lawa dari dalam gambar. Lagi tinggi dari Bond. Tutur katanya sempoi. Patutlah Bond suka. Aku tengok Bond cool aje. Macam tak ada perasaan. Kalau akulah baru 2 minggu putus masih emo lagi agaknya. Tahniah Bond.

Esoknya lepak lagi dengan Bond, kali ni dengan Kak Jen. Kita orang lepak dengan kawan kita orang namanya Ayu yang dah bertahun tak jumpa. Adalah dalam lima enam tahun dah. Bond pernah ada hati dengan Ayu ni dulu. Tapi masa tu ada pengkid lain usha dia ni. Sekarang pulak dia ni dah ada steady boyfriend. Kita orang lepak lama jugak. Tengah malam baru balik. Memang fun.

Balik tu bila hanya aku dan Kak Jen aje yang ada dalam kereta, Kak Jen mengeluarkan teori-teorinya.

Kak Jen : Sekarang ni aku dah paham kenapa Bond asyik putus aje.

Aku : Hahaha! Kenapa pulak kak?

Kak Jen : Aku rasa Bond tu slow sangat.

Aku : Iye ke? Dia tu bukan slow, tapi dia sopan... Skema macam aku.

Kak Jen : Itulah sebabnya, korang patut belajar dari aku.

Aku : Kak Jen rakus sangat... Tak naklah. Eeee.

Kak Jen : Tapi aku dapat tengok dari sinar mata dia, aku rasa dia masih ada hati dekat Ayu.

Aku : Iye ke? Hahaha... Ayu pulak macammana?

Kak Jen : Ayu pun nampak macam suka dia, kau ada perasan cara Ayu jawab telifon boyfriend dia tadi,  macam nak tak nak aje. Dia macam lagi suka borak dengan Bond.

Aku : Entahlah kak... Biarlah dia orang. Sebenarnya aku kalau boleh biarlah ada perempuan beriman yang suka kat Bond tu, biar boleh nasihat-nasihat dia. Hahaha.

Bergitulah sedikit sebanyak gosip kita hari ini. Sekian.

PS : Ayu ni lagi tinggi dari Bond, lagi tinggi dari ex girlfriend Bond... Dia kawan perempuan melayu aku yang paling tinggi, tinggi Kak Jen dekat atas pinggang dia je.



No comments:

Post a Comment

Followers