Monday, July 16, 2012

Pick Up Line Pengkid


Hujung minggu ini aku melepak dengan kakak aku, Kak Jen. Kak Jen ni late bloomer lesbian. Umur dia pertengahan 20an baru dia tahu dia suka girls. Kadang-kadang aku salahkan diri aku sebab dia jadi lesbian. Rambut dia pendek macam aku jugak. Dia pendek dan cute. Aku selalu puji-puji muka dia macam Sharifah Amani, sahaja ambik hati dia.

Aku  ajar dia drive kereta manual, cekap dia ni. Kejap aje dapat. Lepas tu layan Spiderman, makan-makan pergi karaoke dan sebagainya. Aku mengadu yang beg laptop aku dah rosak zipnya. Jadi dia mencadangkan sebuah kedai serbaneka yang ada menjual beg laptop. Kami pun pergi bersama-sama ke kedai tersebut.

Dalam kedai.

“ Miss boleh turunkan beg laptop tu tak.” Aku mengunjukkan pada beg yang digantung tinggi pada pembantu kedai, seorang amoi muka nerd berambut panjang.

“ Yang ini ke?” Dia mencapai beg itu dengan kayu panjang,entah kenapa aku tertarik dengan nada suaranya. Aku bagi 5 markah.

“ Kau rasa ok tak kak? Aku rasa ok kot beg ni, besar sikit bagus sebab aku ni sakai. Senang nak letak barang kalau beg macam ni.” Aku tunjukan beg pada Kak Jen.

“ Cantik pulak tu.” Kak Jen macam setuju.

“ Miss, You tau sakai tu apa?” Aku tanya amoi tu, saja nak uji dia.

“ Tahu rasanya.”

“ Apa?”

“ Macam tak kisah letak barang ke atau apa-apa pun ikut suka aje.”

“ Pandai! Macam messy la, saya ni messy.” Aku tambah markah lagi kat amoi tu. Dah jadi 10.

Entah macam mana lagu Butterfly, Melly Goeslow keluar.

“ You rasa lagu ni best tak?” Aku tanya dia.

“ Boleh tahan. Selalu main.”

“ Kalau You tahu, Apa tajuk lagu ni?”

“ Butterfly!”

“ Wah, pandai! Mana You tau?”

“ Tadi dj ada sebut…” Dia gelakkan aku. Aku buat adegan menghantuk kepada kat meja.

Kak Jen sibuk duk try cap yang ada kat situ. Aku pulak sibuk duk borak dengan amoi tu macam-macam. Tanya rumah kat mana, umur berapa,hobi apa dan aku dapat tahu nama dia May. Aku juga kenalkan nama aku pada dia. Sempat jugak dia cakap nama aku macam lelaki.

Lepas bayar harga beg sebanyak RM59.90 kami berdua keluar dari kedai serbaneka itu. Tiba-tiba alarm kedai berbunyi , tapi pelahan aje, aku perasan tapi aku biarkan aje. May mengejar aku dari belakang.

“ Jo nanti kejap,” May jerit nama aku.

“ Uh? Kenapa? You lupa tanggal tag beg ni ke?”

“ Ya, kejap ya.” Dia ambil beg itu. Aku ikut dari belakang. Kak Jen tunggu dekat kereta.

Kawan dia, salah pembantu kedai bantu buka tag dalam beg. Dia dah senyum-senyum malu.

“ Sorry ya.” Dia mengucapkan maaf beberapa kali.

“ Tak apa, orang cakap kalau jumpa, lepas tu kena terjumpa lagi, ada jodoh.” Aku sengaja mengusik dia. Dia gelak-gelak aje. Selesai tu aku pun masuk dalam kereta. Aku pun segan jugak sebenarnya.

Dalam kereta aku dan Kak Jen dah gelak-gelak.

“ Apalah kau ni usik amoi tu sampai dia lupa tanggal tag.” Kak Jen sengih.

“ Iyelah, sampai dia lupa buka tag…Aku macam perasan jugak tadi, Tapi aku biar aje. Tak sangka alarm bunyi pulak.” Aku masih gelak.

“ Kau pandai ya nak sembang-sembang dengan orang macam tu. Kalau aku memang tak tahulah.”  Kak Jen memberitahu aku.

“ Habis tu kalau kau mengorat orang pompuan, kau cakap apa?” Tanya aku pada Kak Jen

“ Cik, tali coli cik tercabut….”

Dan Kak Jen Win. 100 markah.

PS: Jangan sesekali mencuba ayat pick up line Kak Jen

No comments:

Post a Comment

Followers