Sunday, November 28, 2010

Sangap

Sangap di sini maksudnya keinginan yang meluap2 bukan sangap yang bermaksud menguap.

Beberapa minggu lepas aku keluar dengan junior masa aku sekolah yang pernah tulis surat berbau cinta dan cemburu pada aku. Aku hampir lupa dia ada menulis surat itu. Dia yang mengingatkannya semula. Macammana dia dapat mencari aku setelah berbelas-belas tahun lamanya, aku salahkan facebook.

Hari itu dia buka cerita lama tentang girls yang ramai di keliling aku pada waktu sekolah. Spesifiknya dia bertanya tentang bekas kekasih pertama aku. Hari itu aku jawab jujur pasal aku pada dia. Memang aku dan bekas kekasih tu kekasih waktu itu. Dia cakap dia dah agak dah, cuma nak confirmkan dari aku. Aku pula bersyukur sebab aku tak layan dia waktu sekolah. Kalau tidak dia memang terjebak dalam dunia songsang.

Ai Lin : Jadi sekarang ni you tak ada girlfriend la?

Jo : Dah bertahun-tahun tak ada.

Ai Lin : You tak sangap ke?

Jo : Ada jugak, tapi I tahan ajelah.

Ai Lin : Kalau I tak dapat dari boyfriend I seminggu pun I dah sangap sangat.

Jo : Maksudnya tiap-tiap minggu you tidur dengan dia?

Ai Lin : Ye la. Tapi dah 2 minggu dia outstation. Tengah sangap la ni *sambil raba-raba peha aku*

Jo : You pakai kondom tak? *aku alih tangan dia dari peha aku*

Ai Lin : Tak pernah
.
Jo : Kalau mengandung?

Ai Lin : Lagi bagus, cepat sikit kahwin. Malulah nak beli kondom.

Jo : Suruh la dia beli, bahaya kalau tak pakai. Aids bla.. bla.. bla...

Ai Lin : Dia dengan I sama-sama first, I tak pernah tidur dengan orang lain dia pun sama.

Jo : Cepatlah kahwin kalau macam tu.

Ai Lin : Kalau boleh memanglah nak cepat, tapi mak I letak hantaran tinggi sangat.

Aku tak tahu nak cakap apa dah.

No comments:

Post a Comment

Followers