Tuesday, March 1, 2016

Di Bawah Langit

Tiada salahnya menjadi klise.

Tiada salahnya mencari Tuhan saat kau merasa susah.

Beberapa kali dan seberapa banyak kekeliruan yang berserawang dalam minda itu perlu kau bersihkan.

Hanya perlukan kerajinan dan doa.

Ada saat di mana, aku rasa aku sudah jatuh cinta kembali. APA?

Tak kan semudah itu. Semudah bicara manis di kala sepi. Di kala aku berpeluk dengan si bantal dan hanya berseluar senteng. Tanpa pertemuan, tanpa usaha sedikit pun.

Namun begitu setiap hari aku jatuh cinta.

Ya, dengan kamulah...Dengan siapa lagi?

Apa kena dengan hati ini?

Kita manusia kadang-kala jemu dengan kata-kata. Kita mahu bukti di depan mata. Itu motivasinya.
Aku cuba menukar keangkuhan manusia itu menjadi bahan bakar semangat.

Aku tahu keangkuhan itu bukan lahirnya sehari dua. Angkuhnya dia kerana usaha kerasnya selama ini.

PS: Setiap hari aku renung bintang-bintang. Tiada satu pun yang jatuh ke riba. Lalu aku lukis biar ia kekal indah di tangan ini.

No comments:

Post a Comment

Followers