Sunday, March 27, 2016

Selamat

Satu hari aku mendekati seorang gadis. Mengambil posisi di kerusi sebelah kerusinya dengan selesa. Kepala sedikit mendongak kerana beza tinggi kami.

Dia tersenyum melihat aku. Pantas dia menyapaku mesra. Hati ini terasa mekar. Aku balas senyumnya. Terus aku lupa tujuan asal aku kesitu. Atau sebenarnya aku tidak pun punyai tujuan asal. Aku benar-benar terkesima dengan mata itu.

Terus aku capai bekas pensilnya di atas meja untuk menghilangkan rasa pelik dan suasana kekok ciptaanku sendiri.

Aku keluarkan isinya satu demi satu. Pen. Pensil. Pembaris. Ianya jadi semakin menarik bila aku jumpa liquid paper, stapler, gunting malah gam.

" Kau tahu...Bila melihat barang dalam bekas pensil kau ni aku rasa selamat." Aku membina bicara.

" Hahaha. Kenapa kau rasa bergitu? Tiada apa-apa yang istimewa pun." Tawanya sambil memberi pandangan hairan.

" Bekas pensil kau agak Iengkap...Kau tahukan budak-budak sekarang ini bila mereka berada dalam satu hubungan yang bagus itu, mereka berkata. 'I rasa secure dengan you.' Ya, seperti itu."
Aku mengemas semula bekas pensilnya lalu meninggalkan dia.

Aku kembali dengan bekas pensil kepunyaanku lalu meletaknya di atas meja dia. Kemudian aku terus berlalu pergi.

Tidak lama selepas itu dia menyapa aku.

" Hey! Bekas pensil kau penuh dengan drawing pen."

Aku angguk. Terus menyambung kerja-kerjaku.

1 comment:

  1. Menarik sebab masih ada bekas pensil yang intact, unlike some of us. Bila diisi, cepat saja isinya berkurang. Belum diamati setiap individual item lagi :P

    ReplyDelete

Followers