Tuesday, December 31, 2013

Lup-Dup

“ Hey, sini…” Aku tarik lengan dia lembut. Belakang badannya aku dakap rapat. Muka aku letak di belakang tengkuk dia. Terasa lega bila lembut kulit itu terkena tulang pipi.

Lama.

“ Kenapa ni? Hahaha…” Gelak halusnya relai. Matanya redup jeling aku di belakang. Sambil itu dia menarik tangan aku ke pinggang. Menguatkan lagi pelukan kami. Aku terasa disayang.

“Honey, saya suka macam ni. Rasa jantung awak rapat dengan jantung saya. Hati awak dekat dengan hati saya.” Aku bersuara. Degup jantung kami makin laju berlari. Terus dia senyum.

“Dup-dup...Dup-dup… Dup-dup…  Dengar tak bunyi jantung awak laju?” Aku buat bunyi sambil menyoal dia.

“ Cik Jo, bunyi jantung sebenarnya Lub-dup…Lub-dup…Lub-dup.” Dia gelak comel sambil membetulkan kesilapan aku seperti selalunya, masa-masa itu juga.

 “ Oh! Iya ke? Ini ada tulis dalam buku?” Soalku lalu terus ketawa lucu.

Mata dia pejam, kepalanya angguk mengiakan dan dia menahan gelak.

“ Sini!” Dia mengadap aku. Berhadapan. Tangannya capai tangan aku, lalu diletakkan jemari itu pada dadanya.

“ Sekarang dengar tak Lub-dub…Lub-dub…?” Katanya berbisik.

“ Tak. Tapi kejap lagi dengar.” Aku cepat-cepat peluk dia kuat-kuat. Dia gelak.

“ Jo, I love you.”

“ Shhh…”


2 comments:

Followers