Wednesday, June 26, 2013

Makwe Orang

Hidup aku ini selalu aje sorang-sorang. Pergi tengok wayang sorang-sorang. Makan KFC sorang-sorang. Pergi main game Dance-dance Revolution pun sorang-sorang. Tak sedih mana pun. Enjoy aje. Selain itu, banyak masa lapang aku adalah bersama keluarga. Rasa selamat dan bahagia.

Anis mengajak aku menyertai dia, Arin serta beberapa kawan lesbian lain untuk melakukan aktiviti riadah/berjimba di Sekitar Lembah Klang. Mestilah aku nak ikut. Nak jugak tahu apa aktiviti menarik diaorang ini.

Boleh tahan seronok. Layan futsal, riadah keliling tasik dan malamnya main snooker.

Tapi biasalah, kalau dah ramai-ramai lesbian ni, memang tak sah kalau tak ada drama. Salah seorang lesbian ni agak cute walaupun sedikit kasar orangnya. Aku namakan dia Su. Su bertudung dan mempunyai kerjaya yang agak cemerlang. Su berpasangan dengan pengkid yang lagi muda dari dia namanya Am. Am ni muka tak kacak. Tapi menurut Anis dan Arin, Am ada pasang ramai di belakang Su. Anis memang geram dengan cara Am melayan Su. Su pulak macam rela diperlakukan begitu. Jeng…Jeng…Jeng. Ini baru pendahuluaan tapi dah banyak drama di situ ya kawan-kawan.

Am pun join kami sekali, tapi Am kena balik awal sebab dia ada kelas. Su nak ikut Am balik. Tapi Am tak bagi. Katanya, bila-bila pun boleh jumpa. Sedangkan mereka jarang jumpa. Macam hendak tak hendak aje Su diperlakukan. Apalagi, tangkap nangislah makwe. Anis dah panas. Arin pun seram tengok Anis. Aku pula rasa bagus jugak bila Anis panas. Sebab, takdelah Am rasa tindakan dia tu betul. 

Akhirnya Am balik, dan Su ikut kami. Tapi masa tu semua orang dah bad mood. Kecuali aku yang cuba menceriakan keadaan dengan lawak-lawak gelap aku.

Arin ada sebut-sebut suruh aku usha Su. Biar padan muka Am. Aku cakap, tidak sesekali! Bila Arin tanya kenapa, aku jawab terus-terang. Su tu tengah cinta setengah mati dengan pengkid dia. Pengkid dia buatlah apa sahaja. Dia tetap sayang + buta + bodoh. 

Aku pula suka perempuan yang pandai, yang senang dengan aku, selesa dengan famili. Boleh aku bawa lepak dengan famili aku dan aku lepak dengan famili dia. Perempuan yang berdikari. Lagipun cinta ni bukan boleh paksa-paksa. Tiba-tiba aje pulak aku ngorat Su. Apa kes? Arin dah gelak, sempat jugak dia cakap aku poyo.

Beberapa hari selepas itu, Anis pula bagitahu aku. Kawan-kawan lesbian lain juga setuju sangat-sangat kalau aku usha si Su. Aku gelak. Gelak kuat-kuat. Kalau kucing-kucing Anis boleh gelak, diaorang pun akan gelak sekali. Betul-betul diaorang ni nak kenenkan aku dengan Su. Maaf Su. Anda baik, cuma aku belum terdesak lagi rasanya.

Oh, lelaki untuk aku, cepat sikit datang boleh tak?

CORETAN PENTING : Masa kami main snooker di tempat yang tak berapa elok untuk muslimah pergi, ada sekumpulan Nigga, lelaki dan perempuan tengah melepak minum air haram sambil berpoya-poya. Perempuan Nigga boleh tahan hot. Lelakinya pula sedang-sedang sahaja. 

Sedang asyik terbongkok-bongkok menggayakan snooker cue aku dengan 100% kekok, salah seorang lelaki Nigga ini cuba mengajar aku. Mula-mula pegang tangan. Lepas dia tengok aku on aje, dia cuba peluk pulak dari belakang. Jadahnya?

Keluarlah buah-buah bahasa mat saleh yang entah dari mana aku tahu. Aku memintanya jangan sentuh aku. Dia berkeras, alasannya nak mengajar. Ini sudah lebih. Maka aku membebel di situ padanya. Mengajar satu hal, yang nak memeluk-meluk ni kenapa? Ajar ajelah. Peluk bukan boleh pandai pun. Terima kasih ajar tapi tidak pada peluk. Aku memberikan sinar mata yang serius pada lelaki Nigga itu. Mungkin dia puas hati sebab kata-kata aku tidaklah sampai nak memalukan dia, dia berlalu. 

Kalau ikutkanlah, memang dia akan makan penampar dekat situ. Tapi salah aku jugak sebab pergi berjimba di tempat tidak elok untuk muslimah itu. Pengajarannya, kalau nak main snooker. Ajak suami. Kalau tak ada suami, jangan main kat situ. Main benda lain, main hoki ke.


PS: Aku yang pakai macam jantan ni rupanya masih dikira seksi di mata lelaki jalang.



Gambar gif di atas tidak relevan dengan cerita.

21 comments:

  1. hm. awek org tu. xkira la partner dia baik atau tidak. xbaik kot kacau. nasihat boleh lah.kan? (:
    anyway, u dapat x my message kat emel u tu? -bella

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Bella, I tak dapat emel u. send semula ya. aku_jo@hotmail.com. selamat menenuju kejayaan

      Delete
  2. and by the way, I tau that feeling bila tengok wayang sorang2 makan KFC sorang2. biasa dah buat camtu (; -bella

    ReplyDelete
  3. ermm buat su, ia suatu hubungan yang dilaknat dan takkan bertahan lama. hidup di jalan allah lebih damai dan indah biar tertekan camne pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha...aku setuju.......kesimpulannya....hidup la dgn cara yg d redhai Allah.....sori eh...aku jmpa blog ni x sngaja....aku suka baca cita jo....jo umo ko bape ha?hahaha...

      Delete
    2. 31 tahun di hati sendiri, 25 tahun di mata orang. haaa... camne tu.

      Delete
    3. ha...pelik tu jo...mula2 aku tgk gmbar ko..aku igt ko hos 3r tu...yg dulu tu..mata ko sama la....hahaha...jo...ada x perkara paling ko rasa x guna dalam hidup ko smpai hari ni ko terkesan sbb perkara tu...haha...share la..aku suka cara ko cerita.....mana tau jd inspirasi kt org yg baca...

      Delete
    4. Besar gila nak compare Jo ni dgn Rafidah Abdullah. Dia tu otai. Bijak, berkerjaya dan cun. Tahukah anda dia Penulis cerita Gol&Gincu,Pisau Cukur, Istanbul Aku Datang dan beberapa lagi. Idola tau dgn dia... Jo orang biasa aje. Bukan celebriti.

      Delete
    5. hahaha...ok apa...ko menulis dalam ni pun aku terhibur dgn cita ko......aku x kisah la jo...jo bg aku selebriti...hahaha...betul jo..smpah...aku xbohong pun...aku tnggu post terbaru dari ko....aku tnggu!

      Delete
  4. biar tua atau buruk camne perempuan itu, tapi jika bergelar perempuan tetap akan dipandang seksi oleh lelaki. tambah2 lagi oleh laki2 dari afrika :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup......afrika x memilih......jnji dapat....aku terkilan ada gak melayu yg nk....special kt mana ntah....ayat ja lebih.....hahaha....

      Delete
  5. skrg aku tgh mlalui prasaan 'tgk wyg sorg2,mkn kfc sorg2,jjlan kt mall 2 3kali sorg2'....haha..rs mcm biase je..tp bdk2 jual tket wyg je yg plik tgk aku...ape2 pn..good luck jo..ddunia dan d'akhirat kelak..

    ReplyDelete
  6. err..jo.
    entry kau buat aku x tidur malam.
    aku suka.

    *kau suka milo o/susu?
    haha

    ReplyDelete
  7. jgn rampas makwe org jo.pengkid sebenar challenged at boys.

    ReplyDelete
  8. love your blog. keep it up Jo :)

    ReplyDelete
  9. Jo, pengkid cantik ape cite??heee :D

    ReplyDelete
  10. nasihat&opinion:
    bila pergi tempat yang kurang senonoh dengan aurat tak tutup-sy agak anda kan pengkid of course tak tutup aurat, so lalaki hidung belang specially negro mudah ambik kesempatan, mereka pun rasa tak takut sebab anggap anda seorang yang boleh ditouching dari cara pemakaian. saya tak nak judge cuma ni pendapat saya.

    lesbain/gay/homoseksual dan segala macam maksiat lain tetap tak dibenarkan Allah biarpun melangkaui zaman. Jadi jaga lah diri anda dan banyakkan amalan baik sebelum ajal menjemput. Tambah2 lagi jangan kunjungi tempat tak elok dengan niat yang tak baik/was2 nanti tetiba mati dapat dosa tak tau pergi syurga or neraka. Nasihat ni untuk semua pengkid yang rasa macho teringin nak jadi lelaki mengalahkan lelaki sebenar. Actually rasa sedih tengok manusia zaman sekarang, nafsu tak pernah kalah menewaskan akal manusia. Manusia pula tak pernah ingat ajal. Dosa masing2 kubur lain2? Oh kalau mati tu sendiri2 kafan dan kebumikan eloklah nanti mati jangan suruh mana2 orang islam kebumi, suruh je non muslim kebumikan.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik/encik Anon, jom kita borak kat YM. Email Jo kat aku_Jo@hotmail.com ya.

      Delete
  11. semoga jo dapat cari lelaki untuk membimbing jo dan menghapuskan nafsu lesbian jo, amin


    -nina

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha...aku pun sokong....tp kena nmpk feminin dulu kot.....mamat afrika nk watpa......eeeee...

      Delete

Followers