Tuesday, November 6, 2012

Mencarut

Aku skema. Ayat aku selalu skema. Satu perkara yang korang akan jarang dengar adalah aku memaki, menyumpah atau mencarut. Aku tak maki time aku bawa kereta. Aku tak maki depan kawan-kawan. Aku tak maki depan mak. Aku jenis tak maki atau carutkan orang.

Tapi menurut adik perempuan aku, sebenarnya aku paling kuat maki, menyumpah atau mencarut bila aku lepak dengan Kak Jen, adik-adik perempuan aku dan kawan yang benar-benar rapat kira macam adik-beradik. Dan ayat mencarut aku sangat kreatif, dan selalu menjadi ikutan dia orang untuk carutkan pula kepada orang lain.


Haritu adik aku tegur... Lalu aku tanya dia, antara aku dan Kak Jen siapa lagi kuat mencarut. Dia cakap aku. Aku terkedu kejap. Lalu aku berazam, kurangkan mencarut. Yeah!

Kurangkan mencarut jangan jadi Debra Morgan


No comments:

Post a Comment

Followers