Monday, October 22, 2012

Ngorat


Naruto asyik sms nak belanja aku tengok wayang. Aku malas betullah. Adik bongsu aku ada di sini, dia kena hadiri interview. Weekend pula aku kena hantar dia kat Bus Stand P. Lalu aku letak syarat, kalau nak ajak aku keluar juga, kena bawa adik-beradik aku sekali. Syarat supaya dia rasa berat dan aku dapat melepaskan diri. Tak aku sangka Naruto setuju pulak. Aku tak terkata apa dah. Terpaksa setuju juga, sambil segera meng-SMS Kak Jen dan seorang lagi adik perempuan aku.

Mulanya Kak Jen tak nak pergi, puas aku gula-gulakan dia dengan kata-kata manis bermadu. Dia setuju dengan syarat Naruto belanja makan pizza lepas tu. Cilaka Kak Jen. Aku SMS Naruto semula dan bagitahu lepas belanja tengok wayang kena belanja pizza pulak. Naruto balas SMS, dia cakap ok aje, asalkan lepas tu pergi main bowling pulak. Aku setuju. Walaupun aku terasa malas betul nak main bowling. . Kena bertolak ansur. Last time aku main bowling dengan bestfriend aku Si Bond dulu, aku demam.

Maka, hari sabtu lepas kitaorang keluar berlima. Aku, Naruto, Kak Jen, adik perempuan dan adik perempuan bongsu. Asalnya aku nak pergi lewat sikit, tapi Naruto nak sarapan bersama pulak. Mengada-ngada sungguh.  Ikutlah… Dia yang bayar kan. Pagi-pagi lagi aku dah kerah kakak dan adik-adik aku bangun awal. Terasa macam kejut anak nak pergi sekolah pulak. Masing-masing beratur nak mandi.

Lepas sarapan terus aje pergi usha pawagam tengok cerita apa yang best. Cerita memang tengah tak best sangat sekarang. Pilihan kitaorang cerita lawak, TED. Mujurlah cerita tu ok aje. Dah habis makan-makan main bowling pulak. Patutlah Naruto sibuk nak ajak aku main bowling, dia pandai main rupanya. Saja nak show off konon. Kitaorang main dua game aje. Markah keseluruhan, Naruto nombor satu, diikuti aku nombor dua dan adik-beradik aku nombor seterusnya.  Aku target nak menang sebenarnya. Terasa hampeh bila kalah.

Malam tu sebelum hantar Naruto balik, kitaorang pergi makan-makan dekat area rumah dia pulak. Aku buat kira-kira dalam kepala,  beratuslah jugak duit dia habis. Agak kejam juga aku ni.
Balik malam tu, semua adik beradik puas hati dan enjoy. Aku SMS kat Naruto cakap terima kasih sebab belanja kami, susah-susah aje buat macam ni pada aku. Dia balas, dia yang patut terima kasih sebab aku sudi  keluar juga dengan dia. Mak aih! Ayat, ngorat habis .

Dan yang paling aku nak gelak, balik tu Kak Jen demam. Demam main bowling, demam makan pizza. 

2 comments:

Followers