Monday, May 21, 2012

Bukan Cinta


Naruto adalah ex-bf aku setelah putus cinta dengan Honey. Dia ada HIV positif.

Ajak Naruto keluar. Kejam ke kalau aku cakap antara tujuan aku jumpa dia adalah untuk pow dia belanja aku pergi tengok Dark Shadows. Semuanya berjalan lancar. Aku seperti biasa, walaupun dengan niat nak pow dia, tetap rasa kekok bila ada orang bayarkan semua makan, minum, parking dan duit minyak. Aku tak biasa dibayarkan. Aku rasa patut bayar sama-sama dan aku rasa macam perempuan jahat pisau cukur.

Cerita antara aku dengan Naruto. Rumit. Perkenalan aku bermula bila kakak aku bagi nombor seorang kenalan lelaki dia. Masa ini aku masih belum dapat get over Honey (kadang-kadang aku rasa sampai sekarang aku tak pernah dapat get over Honey sepenuhnya)

Sebelum dengan Naruto aku ada kawan kejap dengan seorang mamat ni , tapi terlalu banyak perbezaan antara kami sampai aku rasa jadi kawan pun tak boleh. Jadi mamat ni aku tinggalkan bergitu sahaja.

Kakak aku cabar aku mengorat Naruto sebab dia tak percaya bila aku katakan aku pernah dan boleh buat lelaki sangkut dengan aku. Aku sahut cabaran dia menyamar jadi perempuan paling innocent di seluruh alam maya ini yang kononnya salah nombor telifon. Ayat punya ayat. Beberapa kali perbualan. Sampai satu saat aku confirm dia dah angau baru aku terus terang hal aku disuruh kakak. Mulanya dia terkejut. Tapi sebab dah angaulah aku rasa, dia terima aku. Lagipun aku rasa dia nice. Aku jadi selesa. Tapi aku tak bagitahu dia aku lesbian.

Selesa dengan dia puncanya aku ajak dia kahwin dengan aku. Tapi bila aku rasa dia tak cukup usaha dan aku memang agak demand dan suka desak masa tu, kita orang putus. Aku yang mintak. Aku memang kejam. Queen control. Hot tempered dan mulut tak tapis sepanjang kawan dengan dia. Segala kemarahan aku pada dunia, family dan Honey aku lepas pada dia. Kesian Naruto.

Lama jugak tak bercakap. Ambil masa setahun rasanya baru aku try contact dia semula. Jelaskan tindakan aku dulu memang tak patut dan aku minta maaf pada dia sebab dia jumpa aku di masa yang sangat pelik dalam kehidupan aku. Aku bagitahu jugak dekat dia, aku tak pernah ada perasaan cinta pada lelaki selama ini. Sampai sekarang. Lepas tu kita orang jadi kawan. Walaupun tak rapat. Dia bagitahu dia tak kacau aku setahun itu sebab dia nak buktikan diri dia pada aku. Dalam masa tu dia dapat tahu yang dia ada HIV positif. Aku terkejut bila dia cerita. Tapi aku still terima dia sebagai kawan. Punca dia dapat HIV tu ada beberapa teori. Tak perlulah aku jelaskan di sini.

Dah 2 tahun lebih ni aku kawan semula dengan dia. Aku tahu dia masih ada hati pada aku. Banyak jugak perubahan jadi pada dia sejak aku asyik desak dia dulu tu. Banyak jugak nasihat aku yang dia jadikan pegangan. Sedangkan nasihat itu lahir dari seorang yang sangat-sangat perlu nasihat.

Aku harap dia gembira. Aku harap dia tak ada HIV positif. Hidup ini kena teruskan juga.


p/s : Naruto pernah cakap lagu yang layak untuk aku dari dia adalah Srikandi Cintaku, serius aku rasa gagah.

5 comments:

  1. wah .. pengkid bercinte gok

    ReplyDelete
  2. pengkid ni cerita dia macam2 yg saya dengar dr kawan sy, diaorang kawin cerai, diaorg jg buat hubungan dan seks dgn lelaki( tu mungkin pengkid kategori biseksual kot ahahaha) ada juga yg cinta mati(setia).so diaorg jg macam manusia lain cuma terlarang je di dunia ni.

    ReplyDelete
  3. Ble ak dgar lagu nie ak sebak krana ak tringat akn dua org insan iaitu jo rahim dan naruto yg xpnah ak jmpa tp ak seolah2 ad disisi mreka,ko btw ak sdih ble ak dgar lgu nie jo rahim...atra stu lirik yg kna sgat dgn korang berdua PERJUANGAN DALAM PERCINTAAN .. lega ble dh luahkn kt ko jo .. 2pon klau ko bca laa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan sedih ok, Jo and Naruto still kawan baik sampai bila-bila.

      Delete
    2. ok .. tq kak ju@abg jo :-) smoga kak dberkati ALLAH dnia dn akhrt ... Wassalam

      Delete

Followers