Friday, May 15, 2015

Super...

AMARAN: Post ini adalah hasil tulisan seorang fangirl. Kalau tidak tahan, sila berundur lima langkah.

Aku seorang TV junkie/movie junkie. Tapi dah tak relevan, sekadar poyo aje.

Di tahun 2015 ini rasanya semua orang adalah TV junkie/movie junkie. Kita generasi yang menonton itu. Jadi apalah sangat aku ini. (Kecuali kalau kau memang jenis tak tengok TV atau wayang itulah kan.)

Imbas kembali.

Sekolah asrama, aku di tingkatan dua atau tigalah lebih kurang. Paling suka sekali cerita Lois & Clark: The New Adventures of Superman. Siarannya ditayangkan di hari sekolah. Bilik TV berkunci dan waktu itu adalah waktu prep malam. Punyalah nak tengok cerita ini. Satu hari dalam seminggu, aku dan seorang senior sanggup ponteng prep dan menyelinap dalam bilik TV. Masa itu salah satu skill aku adalah buka pintu guna dawai besi. Tingkap cermin pulak kami berdua akan tutup dengan gebar. Bunyi TV, kami bisukan dan bergantung kepada sarikata semata-mata. Kalau sesiapa ternampak jugak. Orang itu kami akan ajak tengok sekali sambil pujuk memujuk.

Lepas habis cerita, mesti dua-dua tersengih sambil sep-sep. Aku tak tahulah dia berangan apa. Aku tahu bahagian aku aje.

Terjadilah fantasi aku paling liar,  berangan jadi Superman dan bawa gadisku terbang di langit luas sambil mendendangkan rangkap lagu.

"Bulan madu di awan biru, tiada yang mengganggu. Bulan madu di atas pelangi hanya kita berdua mengecap nikmat cinta…"

Supergay sungguh.

Beberapa tahun selepas itu, ada cerita Smallville. Tapi jarang aku dapat layan. Sibuk belajar, kerja dan lain-lain. Lagipun, entah kenapa aku tak berapa suka sangat cerita dia. Mungkin sebab Superman dia tak terbang-terbang.

Imbas kembali tamat.

Tahukah kamu sekarang, CBS akan menayangkan siri Supergirl? Aku tak tahu bila tarikh sebenar siarannya. Tapi aku dah tengok trailernya pagi tadi waktu subuh. Berguling atas katil, fangirling. Terus aku terbang ke bilik air berwuduk.

Sebenarnya aku fikirkan mungkin 50 tahun lagi baru dia orang akan buat siri ini. Aku ketinggalan betul.

Jangkaan aku tinggi, jadi aku harap CBS tak merosakkan siri ini.


PS: Girl Power!




1 comment:

  1. Jiwang kau jo..
    berfantasi bulan madu...
    hehehe

    ReplyDelete

Followers