Thursday, March 31, 2011

Genius

Sebenarnya kamu tidak perlu jadi genius pun untuk tahu seksualiti seseorang itu. Kamu hanya perlu bertanya, nicely pada waktu yang tepat.

Jadi di sini terjadi satu peristiwa dimana my big bos dengan spontannya lawaknya berkata “ Patutlah, dah lama aku syak kau ni lesbian!” apabila aku buat lawak aku rasa terganggu bila rakan sekerja ku breast pump.

Aku tahu dia bergurau, dan merah muka aku sebab aku rasa juga dia sahaja cuit aku dalam diam. Dan itu baru genius.

Aku tidak tahu aku patut diletakan dalam ketegori apa. Aku tak bersama dengan mana-mana girls pun bertahun-tahun ini, aku juga tak tertarik dari segi seksual pada lelaki. Tunjuklah semacho manapun gambar Fahrin Ahmad, kalau aku tengok lama-lama, boleh rasa hendak termuntah.

Aku selalu rasa people disekeliling aku sebenarnya tahu seksualiti aku, Cuma seperti biasa masyarakat kita memang penuh tatasusila. Mana ada yang berani tanya depan muka aku. Lagipun diaorang sendiri tidak pernah lihat aku bersama mana-mana girls, lelaki lagilah. Diaorang hormat aku. Aku tak harap pun diorang tahu.

Selepas ini aku cuma perlu berhati-hati supaya aku tidak terbuat lawak yang boleh mendedahkan diri lagi. Cukuplah yang tahu itu tahu. Seperti mana separuh familiku sahaja yang tahu, dan yang tahu itu tahu. faham dan membantu. Aku pernah berada di satu masa yang 99% rakan-rakan disekeliling tahu siapa aku. Aku Cuma tak nak berada dalam keadaan itu lagi.

No comments:

Post a Comment

Followers